Terugzending

Zoekveld

AfdrukkenAfdrukken

Retours van goederen / herroepingsrecht

 

Goederen terugsturen kan naar ons adres: DBK Bikeparts, Patrijzenstraat 2, 8790 Waregem

mits gebruik te maken van het document herroeping. Dit document wordt ook meegezonden met de bestelbevestiging en kan u  via de link raadplegen.

Document formulier herroeping.

De kost voor het retourneren van goederen is ten laste van de consument tenzij onder specifieke omstandigheden zoals hieronder beschreven.

Verdere info rondom retour en voorwaarden kan u in onderstaande teksten terugvinden.

 

Bestelling annuleren alvorens de levering heeft plaatsgevonden?

  • U kan gebruik maken van het herroepingsrecht om uw bestelling te annuleren, zonder enige opgave van reden en zonder enige vergoeding naar de verkoper toe. Hiertoe heeft u wettelijk 14 kalenderdagen de tijd.
  • Van annuleren is enkel sprake wanneer er nog geen goederen geleverd werden. Werden er wel al goederen geleverd, zie dan verder onder de rubriek "Wat kan u terugsturen?".
  • Om uw bestelling te annuleren maakt u gebruik van het invuldocument herroepingsrecht. U hoeft enkel dit document in te vullen en naar ons terug te zenden of mailen.
  • Heeft u reeds betaald? In geval van annulatie zal het volledige bedrag aan de klant worden teruggestort (goederen + verzendkost) via hetzelfde kanaal als waarmee de betaling werd uitgevoerd. (Pay-Pal, overschrijving,...)
  • De verkoper heeft maximum 14 kalenderdagen de tijd om het bedrag terug te storten aan de klant, te rekenen vanaf de dag na het kenbaar maken van de annulatie. De verkoper kan deze termijn wel verlengen tot alle goederen zijn teruggekomen.

Wat kan u terugsturen?

  • Goederen die teruggezonden worden omwille van een foutief kleur of ander uiterlijk kenmerk, zitten in een nog ongeopende originele verpakking en zijn dus nog niet gebruikt.
  • Goederen (fietsonderdelen) die teruggezonden worden omwille van een niet overeenkomend model, aansluitingen die niet passen of diameter die niet klopt... worden best ook in de originele verpakking teruggezonden (in de mate van het mogelijke)
  • Goederen die technische problemen of tekorten vertonen of niet voldoen aan de - volgens de website aangegeven - productomschrijving worden teruggezonden in de originele verpakking
  • DVD's en Tacx films worden enkel teruggenomen indien deze nog in de doorzichtige beschermfolie zitten en dus ongeopend bleven.
  • Fietsaccessoires die reeds gebruikt werden alvorens terug te sturen worden niet teruggenomen.
  • Onderhoudproducten en verzorgingsproducten worden enkel teruggenomen indien deze ongeopend bleven

Voorwaarden bij terugsturen?

  • U heeft 14 kalenderdagen tijd om ons via het invulformulier herroepingsrecht op de hoogte te brengen van een terugzending. Bij een pakketverzending nemen wij de dag van afhaling als eerste dag, bij een enveloppelevering telt de verzenddatum op de factuur +1.
  • De terugzending zelf moet gebeuren binnen de 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant zijn beslissing tot retour heeft meegedeeld. Datum aangegeven op het invulformulier herroepingsrecht telt als datum.
  • Bij een retour brengt u via het formulier herroeping de verkoper op de hoogte zodat wij uw retour in ontvangst kunnen nemen. Indien gewenst kan u een reden voor de retour opgeven, maar dit is niet verplicht. Gaat het echter om een technisch probleem bij het product dan vragen we toch om dit alsnog te doen.
  • In principe worden de producten teruggezonden in een ongeopende en ongebruikte staat. Hier kan een uitzondering op gemaakt worden bij duidelijke motivatie in de retourmail.
  • Wanneer we het onderdeel moeten vervangen sturen wij u zo snel mogelijk een nieuw onderdeel of het ontbrekende onderdeel toe.
  • Bij een volledige retour van uw bestelling storten wij u het bedrag van uw aankoop terug (via Pay-Pal indien u op deze wijze betaalde) inclusief verzendkost, dit binnen de 14 dagen na bekendmaking van de retour én op voorwaarde dat de goederen reeds opnieuw in ons bezit zijn.
  • De verzendkost voor het retourneren van de goederen is ten laste van de klant. Dit wanneer het niet gaat om een technisch probleem of de omschrijving op de website geen ruimte liet tot twijfel of het product werd voldoende omschreven.
  • De verzendkost voor het retourneren van de goederen is ten laste van de verkoper wanneer het om een productiefout van het onderdeel of ontbrekend element gaat.
DBK BIKEPARTS
Fietsonderdelen & Accessoires
Van gelegenheidsfietser tot racefanaat...
Gladiator fietsclaw
Fietsopberging in een handomdraai
fietsclaw_2.jpg
Vervangonderdelen
Fietscomputers, verlichtingshouders en harstslagmeters
sigma_logo.jpg
Bekijk zeker ook onze promo's en opruimingen!
Opruimingen aan bodemprijzen !